Kokkolan suurteollisuusalueella sattui maanantaina harvinainen onnettomuus, kun dieselveturi ja kuorma-auto törmäsivät.
Onnettomuus sattui kello 15 aikaan Syväsatamaan menevillä raiteilla lähellä Syväsatamantietä.
Pelastuslaitoksen mukaan veturissa oli kaksi henkilöä ja kuorma-autossa yksi. Kukaan ei loukkaantunut vakavasti, mutta ensihoito tarkisti kuorma-autonkuljettajan voinnin.
Törmäyksessä veturi sai kolhun, minkä vuoksi sen 1500 litran vetoisesta polttoainesäiliöstä alkoi vuotaa polttoainetta.
Dieseliä pääsi maahan arviolta 20 litraa. Tehdaspalokunta ja pelastuslaitos saivat polttoaineen siivottua talteen.
Pelastuslaitoksen arvion mukaan ajoneuvojen nopeudet olivat maltilliset.
Poliisi tutkii onnettomuuden syytä.
Asiasta kertoi ensimmäisenä verkossa Keskipohjanmaa-lehti.