Kymenlaakson hyvinvointialue kaavailee jälleen uusien yt-neuvotteluiden aloittamista, kertoo hyvinvointialue tiedotteessaan.
Yt-neuvottelut koskisivat koko organisaatiota. Hyvinvointialue ei tavoittele henkilöstövähennyksiä neuvotteluissa. Sen sijaan työntekijöiden ja viranhaltijoiden työehdoissa voi tapahtua muutoksia.
On myös mahdollista, että henkilöstöä siirretään aiemmasta poikkeaviin työtehtäviin, mikäli heidän nykyisiä työtehtäviä ei ole tarpeen jatkaa.
Tavoitteena on kuitenkin tarjota kaikille nykyisille työntekijöille työtehtävä hyvinvointialueella.
Hyvinvointialueen aluehallitus päättää yt-neuvotteluiden aloittamisesta kokouksessaan ensi viikolla.
Yksi neuvotteluiden painopiste on johtamisjärjestelmän uudistaminen.
Mahdollisten yt-neuvotteluiden seurauksena tehtävistä muutoksista päätetään erikseen alkusyksystä, jotta ne voidaan ottaa huomioon ensi vuoden talousarvion suunnittelusssa.
Kymenlaakson hyvinvointialue sai päätökseen tässä kuussa aiemmat yt-neuvottelut, jotka koskivat ennen kaikkea sosiaalipalvelujen toimialan asumisen palveluita.