Nainen näännytti vauvansa kuoliaaksi – oikeudenkäynti jatkuu mielentilatutkimuksen jälkeen

Syytetty on ollut mielentilatutkimuksessa, ja käräjäoikeuden on tänään määrä käsitellä sen tulosta.

  • STT

Helsingin käräjäoikeus jatkaa tänään pääkäsittelyä 41-vuotiaan naisen murhasyytteestä. Naisen syytetään näännyttäneen kahdeksankuisen vauvansa kuoliaaksi Helsingin Vuosaaressa. Vauva löytyi kesäkuussa kuolleena asunnosta, jossa nainen ja vauva asuivat.

Nainen on ollut mielentilatutkimuksessa, ja käräjäoikeuden on tänään määrä käsitellä sen tulosta.

Syyttäjä on vaatinut naiselle elinkautista vankeutta. Nainen on myöntänyt syyllistyneensä enintään törkeään kuolemantuottamukseen. Vauvan kuoleman taustalla olivat puolustuksen mukaan lapsen ja naisen terveydelliset syyt.