Poliisi on lopettanut Pohjanmaalla Pedersöressä kateissa olevan kolmannen miehen etsinnät.
Kateissa on edelleen 37-vuotias mies. Hän katosi Yli-Purmon Vilobackan kylästä maaliskuun puolivälissä.
Pedersöressä sattui keväällä poikkeuksellinen katoamisten suma, kun kolme miestä katosi kunnassa lyhyessä ajassa. Heistä kaksi on löydetty: yksi elossa ja toinen kuolleena.
Huhtikuun laajojen etsintöjen jälkeen poliisi tarkasti pienempiä alueita koiran ja vapaaehtoisen pelastuspalvelun kanssa toukokuun alussa.
Vielä viime viikolla poliisikoiran avulla haravoitiin Purmonjoen vartta. Sen jälkeen aktiiviset etsinnät lopetettiin.
Rikoskomisario, tutkinnanjohtaja Juho Holmstörm pyytää miehen katoamisalueella asuvilta vielä apua.
– Läheisyydessä sijaitsee paljon tyhjillään olevia rakennuksia. Niiden omistajien olisi hyvä tarkastaa rakennukset.
Viimeisin varma näköhavainto kadonneesta on 15. maaliskuuta kello 13 jälkeen kävelemässä Dallkärrintiellä Vilobackan kylässä.
Merkittävä vihje voi käynnistää uudet etsinnät
Jos merkittäviä vihjeitä saadaan, etsinnät voidaan aloittaa uudelleen.
Kolme miestä katosi kuukauden sisällä helmi-maaliskuussa.
Huhtikuun puolivälissä poliisi löysi elossa toisen miehen eli Lappforsissa kadonneen 50-vuotiaan paikkakuntalaisen. Heti seuraavana päivänä etsinnöissä löytyi vainaja, joka on todennäköisesti vaasalainen 44-vuotias mies, joka katosi Yli-Purmon Åvistin kylästä.
Kumpaankaan tapaukseen ei poliisin tietojen perusteella liity rikosta.
Poliisi on pitänyt katoamisia poikkeuksellisena sattumana, eivätkä ne liity toisiinsa.
Vielä kateissa oleva mies oli matkassa jalan, ja hänen katoamisreittinsä varrella on useita risteäviä sivuteitä, joita hän on voinut kulkea.
Yle vieraili huhtikuun 12. päivä Pedersöressä, missä kolmen miehen katoaminen lyhyen ajan sisällä on herättänyt hämmennystä.