Chelsea voitti triplamestaruuden

Chelsea kaatoi Manchester Unitedin naisten FA-cupin loppuottelussa.

Chelsean pelaajat cup-kannun kanssa yhteiskuvassa.
Kuva: Pedro Porru/SPP/Shutterstock/All Over Press
  • STT Urheilu

Chelsean hallinta Englannin naisten jalkapallossa täydentyi täyteen, kun se kukisti Manchester Unitedin naisten FA-cupin loppuottelussa Lontoon jalkapallopyhätössä Wembleyllä 3–0. Voitto sinetöi Chelsealle triplamestaruuden, aiemmin se juhli mestaruutta liigacupissa sekä WSL-liigassa. WSL-kauden Chelsea pelasi tappiotta ja otti jo kuudennen peräkkäisen liigamestaruuden.

Cup-finaalissa avausmaalia saatiin odottaa avauspuoliajan lopulle, jolloin Sandy Baltimore viimeisteli Chelsean johtoon rangaistuspotkulla. Cup-voiton varmistivat sitten Catarina Macarion ja Baltimoren maalit ottelun loppuvaiheissa.