Pedersöressä sijaitseva Anders Wiklöf Arena on haettu konkurssiin. Jäähallin hallitus jätti konkurssihakemuksen viime torstaina.
Toiminta kuitenkin jatkuu suunniteltujen huoltotöiden jälkeen kesän ajan normaalisti kesäkuun 23 päivästä alkaen. Jäähallin jatkosta tulevaisuudessa ei osata vielä sanoa mitään.
Kunnan mukaan jäähallin käyttöaste on ollut hyvä. Muun muassa Hermeksen juniorit harjoittelevat siellä.
Jäähalliyhtiö ei kyennyt neuvottelemaan Handelsbankin antamasta 800 000 euron lainasta uudelleen. Nyt laina on vanhentunut. Handelsbanken on lopettanut toimintansa Suomessa.
Velan ollessa näin suuri, jäähalliyritys ei saa lainaa mistään muusta pankista, kertoo jäähalliyhtiön hallituksen puheenjohtaja Annika Boström.
Asiasta kertoi ensimmäisenä Österbottens Tidning -lehti.
Konkurssipesänhoitajan mukaan velkoja on kaikkiaan 1,35 miljoonaa euroa.
Anders Wiklöf Arena rakennettiin Pedersören Sursikin koulukeskuksen yhteyteen vuonna 2008. Nimensä areena sai ahvenanmaalaisen liikemies Anders Wiklöfin mukaan, jonka juuret ovat Pedersöressä.