Sotkamon Jymyn pelinjohtajalla todellista epäonnea – tuurasi pelaajaa suomensarjassa ja joutui sairauslomalle

Iiro Haimin akillesjänne katkesi pelitilanteessa ulkokentällä kesken ottelun. Hän palannee Sotkamon Jymyn pelinjohtajaksi aikaisintaan kahden viikon kuluttua.

Sotkamon pelinjohtaja Iiro Haimi.
Kuva: Tanja Heikkonen / Yle

Sotkamon Jymyn pelinjohtaja Iiro Haimi on jäänyt sairauslomalle. Häneltä katkesi sunnuntaina akillesjänne, ja sairausloman pituus on näillä näkymin kaksi viikkoa.

Haimin loukkaantumisessa oli aimo annos huonoa tuuria mukana. Haimi kertoo Yle Urheilulle, että hän pelasi sunnuntaina seuran suomensarjajoukkueessa pelaajapulan takia. Ulkokentällä pelatessa akillesjänne katkesi, kun Haimi oli ottamassa palloa kiinni. Hän kertoo, ettei jalka oireillut millään tavalla etukäteen.

Edellisestä pelistä kentällä oli jo kulunut hyvä tovi.

– Harmittava tilanne kaikkinensa. Oli paljon epäonnea mukana tässä asiassa.

Haimilla on kipsi jalassa seuraavat kaksi viikkoa. Hänen mukaansa tämän jälkeen jalkaan laitetaan ortoosi, jolloin hän pystyy varaamaan taas painoa jalalle. Tarkoituksena on, että hän tässä vaiheessa pystyisi johtamaan peliä. Jalan kuntoutus kestää yhteensä kuudesta yhdeksään kuukautta.

– Heti kun on mitenkään fyysisesti mahdollista, että pystyy johtamaan peliä, niin tullaan kyllä kentälle takaisin, Haimi sanoo.

Häntä sijaistaa sairausloman ajan joukkueen entinen pelinjohtaja ja Superjymyn toimitusjohtaja Mikko Kuosmanen.

Sotkamon Jymy on sarjataulukossa tällä hetkellä toisena. Haimi on pääosin tyytyväinen joukkueen alkukauteen.

– Sinne on mahtunut todella hyviä jaksoja ja todella hyviä pelejä. On tietysti mahtunut heikompiakin. Jonkun verran ollaan kokoonpanoa ihan tarkoituksella kierrätetty, että kaikilla olisi pelituntuma.