Paltamolaiset voivat nyt äänestää, mikä kunnan osallistavan budjetoinnin ideoista toteutetaan tänä vuonna.
Osallistavassa budjetoinnissa asukkaat otetaan mukaan yhteisiä verovaroja koskevaan keskusteluun, suunnitteluun ja päätöksentekoon.
Määräaikaan mennessä ehdotuksia tuli yhteensä 33, joista neljä parhaiten kriteerit täyttävää ideaa eteni äänestykseen.
Äänestys on avoinna kunnan verkkosivuilla 6. kesäkuuta asti.
Paltamon kunta kokeilee osallistavaa budjetointia tänä vuonna ensimmäistä kertaa.
Osallistavaan budjetointiin on varattu 10 000 euroa, ja teemoina ovat hyvä mieli, yhteisöllisyys ja kulttuurihyvinvointi.
Lisäksi erillisellä aikataululla käytetään 2 000 euroa lasten ja nuorten hyväksi.
Lue lisää Kainuun uutisia Yle Uutisten netissä.