Madison Keys ja Naomi Osaka ulkona Wimbledonista – Ben Shelton voitti 71 sekunnissa

Australian avoimessa mestaruusturnauksessa voittoa juhlinut Madison Keys putosi perjantaina Wimbledonista kolmannella kierroksella.

Madison Keys putosi jatkosta Wimbledonissa.
Madison Keys putosi jatkosta Wimbledonissa. Kuva: Mark Greenwood/IPS/Shutterstock/All Over Press

Useita huippunimiä karsiutui jälleen Wimbledonin tennisturnauksessa.

Australian avoimessa mestaruusturnauksessa voittoa juhlinut Madison Keys putosi perjantaina Wimbledonista kolmannella kierroksella. Yhdysvaltalainen kuudenneksi sijoitettu kärsi tappion Saksan Laura Siegemundia vastaan 3–6, 3–6.

Keys oli naisten turnauskaavioon sijoitettujen pelaajien kuuden kärjestä jo viides, joka joutui jättämään turnauksen ennen aikojaan.

Coco Gauff (listan 2.), Jessica Pegula (3.), Jasmine Paolini (4.) ja Qinwen Zheng (5.) putosivat turnauksesta jo aikaisemmin.

Myös entisellä maailmanlistan ykkösellä Naomi Osakalla turnaus tuli päätökseen perjantaina. Osaka kärsi tappion venäläiselle Anastasija Pavljutšenkovalle 6–3, 4–6, 4–6.

Alcarazin voittokone

Miesten kakkossijoitettu Espanjan Carlos Alcaraz raivasi alkuvaikeuksien jälkeen tiensä kaksinpelin neljännelle kierrokselle. Hän pudotti vajaassa kahdessa ja puolessa tunnissa Saksan Jan-Lennard Struffin 6–1, 3–6, 6–3, 6–4.

Ranskan avoimet kesäkuussa valloittanut Alcaraz venytti peräkkäisten ottelujensa voittojen määrän 21:een. Maailmanlistan 125:s Struff on Henri Kontisen takavuosien nelinpelikumppani.

Miesten kymmenenneksi sijoitettu Ben Shelton taas voitti toisen kierroksen ottelunsa perjantaina 71 sekunnin jälkeen ATP-kiertueen sivuston mukaan. Ottelu Australian Rinky Hijikataa vastaan keskeytettiin torstai-iltana, kun Sheltonin ratkaiseva syöttövuoro oli alkamassa. Ottelu pelattiin loppuun perjantaina, ja yhdysvaltalainen sinetöi voiton kolmella ässällä ja yhdellä palauttamattomalla syötöllä.