Novak Djokovic kesti australialaisen Alex De Minaurin tykityksen ja eteni Wimbledonin puolivälieriin. Helpolla paikka serbialaisen uran 16:nteen Wimbledonin puolivälierään ei tullut.
Ensimmäisessä erässä Djokovic piti ainoastaan yhden omista syöttövuoroistaan ja hävisi erän 1–6. Erään mahtui peräti neljä kaksoisvirhettä.
– Yritän vieläkin prosessoida koko peliä, ei ollut hyvä alku minulta. Vastustajani taas aloitti vahvasti, Djokovic kertasi kenttähaastattelussa.
Toiseen erään serbialaiskonkari tuli uudella ilmeellä ja onnistui murtamaan heti De Minaurin ensimmäisen syöttövuoron.
Toisessa ja kolmannessa erässä tuli pitkiä palloralleja ja pisteitä, ja kummatkin eristä kääntyivät lopulta seitsemänkertaiselle Wimbledon-mestarille Djokovicille.
Neljännessä erässä australialainen johti jo 4–1. Djokovic osoitti kuitenkin iskukykynsä jälleen ja voitti viisi peräkkäistä peliä. Ottelu kirjattiin serbialaiselle erin 1–6, 6–4, 6–4, 6–4.
Turnauksen kuningas katsomossa
Djokovicin pitkäaikainen kilpaveli ja Wimbledonin kahdeksankertainen mestari Roger Federer seurasi neljännesvälierää ”kuninkaallisten aitiosta”.
– Oli varmaan ensimmäinen kerta, kun voitin silloin, kun hän on katsomassa, Djokovic arveli.
Mikäli Djokovic yltäisi turnauksen voittoon, pääsisi hän Wimbledonin turnausvoittojen määrässä tasoihin tilaston kärkeä pitävän Federerin kanssa.
Sitä ennen on kuitenkin iso mäki kiivettävänä. Puolivälierässä vastaan tulee Italian Flavio Cobolli, jonka voittaminen ei konkarin tämän hetken tasolla olisi kummallinen temppu. Välierässä vastaan voi kuitenkin asettua Jannik Sinner. Sinner pitää maailmanlistan kärkeä ja on esiintynyt ylivoimaisella tavalla tähän asti Wimbledonissa.