Säkylän Korven uimapaikka on taas avattu uimareille.
Uimaranta suljettiin perjantaina, koska sieltä mitattiin alkuviikosta raja-arvot selvästi ylittävä pitoisuus suolistoperäisiä enterokokkibakteereja.
Vt. ympäristöterveydenhuollon johtaja Jonna Aro kertoo purkaneensa uimakiellon, koska vedenlaatu todettiin perjantaina otetussa uusintanäytteessä normaaliksi.
Aro kertoo, että Etelä-Satakunnan ympäristöterveyshuolto jatkaa uimarantojen bakteeripitoisuuksien säännöllistä seurantaa.
Ulosteperäisiä bakteereja sisältävässä vedessä on sairastumisriski. Uimariin voi iskeä vatsatauti, ihotulehdus tai silmätulehdus.