Gazan terveysministeriön mukaan ainakin 73 palestiinalaista on kuollut tänään Israelin tulituksessa matkallaan avustuspisteille.
Ministeriön ja paikallisten sairaaloiden mukaan suurin uhrimäärä syntyi Gazan pohjoisosassa, jossa ainakin 67 ihmistä kuoli yrittäessään päästä avun luo.
Gazan terveysministeriö on kaistaa hallinnoivan Hamasin alainen.
Uutistoimisto AP:n mukaan Israelin asevoimat on kertonut sen sotilaiden ampuneen ihmisiä, jotka muodostivat uhan. Asevoimat kertoo olevansa tietoinen joistain uhreista, mutta sen mukaan uhriluvut ovat kuitenkin huomattavasti pienempiä kuin mitä Gazassa työskennelleet ovat raportoineet.
Lisäksi Israelin asevoimat syytti Hamasia kaaoksen luomisesta.
Vastaavassa tilanteessa eilen kuoli viraston mukaan lähes 40 ihmistä. Kesän aikana Gazassa on kuollut useita satoja avustuksia hakemaan lähteneitä ihmisiä, kertoo YK.
Lähteet: Reuters, AFP, AP