Ozzy Osbournen suosikkiseuralta koskettava päivitys – urheilumaailma suree muusikon poismenoa

Ozzy Osbourne esiintyi Aston Villan kotistadionilla vain muutama viikko sitten.

Aston Villan kannattajien Ozzy Osbourne -banderolli.
Aston Villan kannattajilla oli näyttävä Ozzy Osbourne -banderolli Mestarien liigan ottelussa Celticiä vastaan tammikuussa. Kuva: IMAGO/Paul Marriott/ All Over Press

Kuollutta rock-legendaa Ozzy Osbournea on muistettu myös urheilumaailmassa.

Birminghamissa kasvanut Osbourne oli innokas kotikaupunkinsa jalkapallojoukkueen Aston Villan kannattaja.

Hän esiintyi viimeisen kerran jäähyväiskonsertissaan Black Sabbathin kanssa vain pari viikkoa sitten – juuri valioliigaseuran Villa Park -stadionilla.

Konsert med temat "Back to the Beginning" på en stor utomhusscen med färgglad belysning och en stor publik. På tre stora skärmar visas Ozzy Osbourne sitta i en svart stol med fladdermusdekoration.
Ozzy Osbourne jätti jäähyväiset Black Sabbatin kanssa Birminghamissa 5. heinäkuuta. Kuva: Joni Haavisto / AOP

Aston Villa julkaisi tiistaina tiedotteen, jossa se suri 76-vuotiaana kuolleen Osbournen poismenoa ja korosti hänen vaikutustaan viihteeseen ja kulttuuriin.

– Osbourne varttui Villa Parkin läheisyydessä Astonissa ja hänellä oli aina erityinen yhteys seuraan ja yhteisöön, josta hän oli lähtöisin. Kaikkien ajatukset Aston Villassa ovat hänen vaimonsa, perheen, ystävien ja lukemattomien fanien luona tänä vaikeana aikana. Lepää rauhassa, seuran julkaisussa kirjoitettiin.

Myös muut urheiluseurat ovat ilmaisseet surunvalittelunsa. Osbournen Crazy Train oli NFL-seura New England Patriotsin sisääntulokappale Tom Bradyn dynastian aikoina.

– New England Patriots suree kuultuaan uutiset musiikkilegenda Ozzy Osbournen kuolemasta. Osanotot hänen perheelleen ja kaikille, jotka murehtivat hänen poismenoaan, seura kirjoitti.

Yhdysvalloissa pitkään asunut Osbourne kannatti myös NHL-joukkue St. Louis Bluesia.

”Pimeyden prinssi” pidätettiin julkisen päihtymyksen vuoksi vuonna 1984 St. Louisin paita päällään.

Osbourne julkaisi kuvan itsestään seuran paidassa saatetekstillä ”Mennään Blues” vuonna 2019 ennen Stanley Cupin voiton St. Louisille ratkaissutta 7. finaalia.

– St. Louis rakastaa sinua, Ozzy. Lepää rauhassa, seura vastasi postaukseen suru-uutisen jälkeen.