Lauantaina 26. heinäkuuta päättynyt Kuhmon kamarimusiikki saavutti tavoitteensa. Festivaali keräsi yli 22 900 konserttikäyntiä ja yli 500 000 euron lipputulot.
Festivaali järjestettiin Pohjoinen utopia -teemalla. Ohjelmisto koostui 55 maksullisesta konsertista, 23 ilmaistilaisuudesta ja kahdesta taidenäyttelystä. Festivaalilla kuultiin neljä kantaesitystä ja esiintyi yhteensä 111 taiteiljaa 14 päivän aikana.
Vuoden 2026 festivaalin teemaksi on valittu Yhtä juhlaa!. Festivaalin aikana vietetään vuoden eri juhlia pääsiäisestä vappuun, juhannukseen ja jouluun sekä juhlitaan syntymäpäiviä, säveltäjien ja taiteilijoiden juhlavuosia.
Yksi osa juhlintaa on Oulun ja sen lähikuntien Euroopan kulttuuripääkaupunkivuosi, johon liittyen Kuhmon kamarimusiikkiin tilataan kolme kantaesitystä. Sävellykset on tilattu Olli Mustoselta, Krishna Nagarajalta ja Cecilia Damströmiltä.
56. Kuhmon kamarimusiikki järjestetään 11.–25.7.2026. Ohjelma julkaistaan tammikuussa.
Tapahtuma vilkastuttaa Kuhmon kesää, kun kaupungissa on festivaalivieraiden lisäksi kesäkuhmolaisia. Näin kuhmolaiset kommentoivat tapahtuman tuomaa säpinää: