Kolmanneksi sijoitettu Puolan Iga Swiatek voitti Cincinnatin tennisturnauksen naisten kaksinpelin myöhään maanantai-iltana.
Swiatek voitti finaalissa seitsemänneksi sijoitettun Jasmine Paolinin luvuin 7–5, 6–4.
Kyseessä oli ensimmäinen kerta, kun Swiatek ylsi Cincinnatin turnauksen loppuotteluun. Aiemmin hänen tiensä oli tyssännyt välieriin.
– Tämä merkitsee paljon minulle. Tänä vuonna todella halusin tätä. Olen todella onnellinen. On hienoa saavuttaa voitto kisassa, jota en ollut vielä voittanut, Swiatek mietti ottelun jälkeen ESPN:n mukaan.
Paolini ennätti ottelun ensimmäisessä erässä 3–0-johtoon, mutta Swiatek vei lopulta ensimmäisen erän 56 minuutin pelaamisen jälkeen. Toisessa erässä Swiatekin ässäsyötöt purivat vastustajaan ja hän vei erän 6–4.
– Tämä kausi ei ole ollut helppo. Minun pitää parantaa eri osa-alueita. Ei ole helppoa, kun kaikki odottavat sinulta voittoa, Swiatek sanoi.
Swiatek voitti aiemmin kesällä Wimbledonin tennisturnauksen.
Paolini on ensimmäinen italialaisnainen, joka eteni Cincinnatissa finaaliin asti.
Hän kuvaili turnausta kaiken kaikkiaan positiiviseksi kokemukseksi, mutta sanoi ottelun jälkeen, että hänen pitää parantaa otteitaan voittaakseen.