Israel on iskenyt tänään sunnuntaina Jemenin pääkaupunkiin Sanaan, kertoo huthien televisiokanava al-Masirah. Al-Masirahin mukaan iskuja on ollut useita, ja niiden kohteina ovat olleet kaupungin eteläosissa sijaitseva Hazizin voimalaitos sekä öljy-yhtiön rakennukseen.
Huthikapinallisten mukaan ainakin kuusi ihmistä on kuollut ja kymmeniä haavoittunut iskuissa.
Israelin asevoimat kertovat viestipalvelu X:ssä iskeneensä presidentin palatsin läheisellä alueella sijaitsevalle sotilasalueelle, öljyvarastoon sekä kahteen voimalaitokseen.
Paikalliset kertovat uutistoimisto Reutersille, että iskut ovat osuneet ohjustukikohtien ja presidentin palatsin lähelle.
Israelilaisen uutiskanava i24:n Lähi-idän kirjeenvaihtaja kirjoittaa viestipalvelu X:ssä, että lähde Israelin asevoimista on vahvistanut Israelin iskevän Sanaan. Myös hän kirjoittaa paikallisten kertovan iskuista lähelle ohjustukikohtia, presidentin palatsia ja öljyn varastointitiloja.
Israel kertoi viime viikolla iskeneensä Hazizin voimalaitokseen.
Perjantaina huthikapinalliset laukaisivat rypälepommeja Israeliin, kertoo uutistoimisto AP. AP:n haastatteleman Israelin ilmavoimiin kuuluvan anonyymin lähteen mukaan perjantain isku nähtiin Israelissa uutena uhkana.
Iranin tukemat huthikapinalliset ovat laukaisseet lennokkeja ja ohjuksia Israeliin Gazan sodan alusta alkaen.
Lähteet: AFP, AP, Reuters
Päivitetty klo 22.58 ja 2.28 uhrilukua.