Lauantain runsaat vesisateet tekivät vahinkoa tiellä 66 Orivedellä.
Maantien reuna sortui Oriveden ja Virtain välillä, noin neljä kilometriä Hirsilästä Korkeakosken suuntaan.
Fintrafficin Tampereen liikennekeskus tiedotti asiasta lauantai-iltana kello 20.30 aikaan. Toinen ajokaistoista on toistaiseksi suljettu sortumapaikalla.
– Sade on syönyt tietä alapuolelta noin kuuden metrin matkalta. Näin käy joskus vanhoille teille, liikenneoperaattori Mikko Penkkala kertoo Ylelle.
Sortunut tie korjataan alkavalla viikolla. Siihen asti sortumapaikalla on käytössä vain yksi kaista.
Jouko Väisänen ajoi sortumapaikan ohitse puoli kahdentoista aikaan yöllä.
– Oli onni, että oli ehditty laittaa puomit. Muuten olisimme montussa. Ei nähnyt mitään, Väisänen sanoo.
Väisänen asuu noin kilometrin päässä sortumapaikasta. Hän arvelee, että vastaavaa voi tapahtua muissakin paikoissa lähettyvillä, sillä vesi on syönyt penkereitä.
Päivitetty 31.8. kello 17.37: Lisätty Jouko Väisäsen kommentit.