Maantien reuna sortui Orivedellä – lähiseudun asukas: Olisimme montussa, jos puomeja ei olisi ehditty laittaa

Toinen ajokaista on suljettu tiellä 66, koska tien reuna on sortunut. Sortuma korjataan alkavalla viikolla.

Video näyttää onnettomuuspaikan, jossa tie sortui. Sunnuntain alkuiltaan mennessä sortuma oli täytetty jo soralla.

Lauantain runsaat vesisateet tekivät vahinkoa tiellä 66 Orivedellä.

Maantien reuna sortui Oriveden ja Virtain välillä, noin neljä kilometriä Hirsilästä Korkeakosken suuntaan.

Fintrafficin Tampereen liikennekeskus tiedotti asiasta lauantai-iltana kello 20.30 aikaan. Toinen ajokaistoista on toistaiseksi suljettu sortumapaikalla.

Autotien toinen kaista on suljettu varoitusnauhoin ja -merkein. Tie on sulkunauhojen sisältä aiemmin osittain sortunut, ja näkyvillä on soraa, jolla sortumaa on paikattu.
Sortunut tienreuna oli täytetty soralla sunnuntaina alkuillasta. Kuva: Jarkko Vuolle / Yle

– Sade on syönyt tietä alapuolelta noin kuuden metrin matkalta. Näin käy joskus vanhoille teille, liikenneoperaattori Mikko Penkkala kertoo Ylelle.

Sortunut tie korjataan alkavalla viikolla. Siihen asti sortumapaikalla on käytössä vain yksi kaista.

Karttaan merkittynä sortuma  Orivedellä.
Maantien reuna sortui Hirsilästä pohjoiseen. Kuva: Risto Laine / Yle, Mapcreator, Openstreetmap

Jouko Väisänen ajoi sortumapaikan ohitse puoli kahdentoista aikaan yöllä.

– Oli onni, että oli ehditty laittaa puomit. Muuten olisimme montussa. Ei nähnyt mitään, Väisänen sanoo.

Väisänen asuu noin kilometrin päässä sortumapaikasta. Hän arvelee, että vastaavaa voi tapahtua muissakin paikoissa lähettyvillä, sillä vesi on syönyt penkereitä.

Ladataan lomaketta...

Päivitetty 31.8. kello 17.37: Lisätty Jouko Väisäsen kommentit.