Kaskisten ja Eskilsön vedenjakelualueilla jatkuu edelleen veden keittokehotus.
Asukkaiden tulee keittää juomavesi ja ruoanlaittoon käytettävä vesi vähintään viiden minuutin ajan. Keittokehotus on voimassa toistaiseksi.
Alueen vesinäytteistä löytyi 9. syyskuuta otetuissa näytteissä sekä loppuviikosta otetuissa uusintanäytteissä koliformisia bakteereja.
Koliformisten bakteerien esiintyminen viittaa veden saastumiseen. Lisänäytteitä on otettu tänään, ja näytteenotto jatkuu tämän viikon ajan.
Viranomaiset korostavat, että kaikki juomavetenä tai ruoanlaitossa käytettävä vesi tulee keittää huolellisesti. Vettä voi kuitenkin käyttää peseytymiseen normaalisti.
Talousveden klooraus aloitettiin viime viikolla. Vedessä saattaa tuntua selvä kloorin haju, mutta kloori ei aiheuta terveyshaittaa.
Keittokehotus pysyy voimassa siihen asti, kunnes viranomaiset ilmoittavat toisin.