Uuden hyvinvointikeskuksen rakentaminen Kuhmoon nytkähti eteenpäin

Kuhmon kaupunginvaltuusto hyväksyi yksimielisesti asemakaavamuutoksen, joka mahdollistaa hyvinvointikeskuksen suunnittelun ja rakentamisen linja-autoaseman kortteliin.

Sänkyjä Kuhmon terveysaseman käytävällä.
Kuhmossa odotetaan uutta hyvinvointikeskusta, sillä vanhassa on sisäilmaongelmia. Osa tiloista on käyttökiellossa. Kuva: Jarmo Nuotio / Yle

Kuhmo voi aloittaa hyvinvointikeskuksen suunnittelun. Kaupunginvaltuustossa hyväksytty asemakaavamuutos antaa mahdollisuuden paitsi rakentaa linja-autoaseman kortteliin hyvinvointikeskuksen myös sijoittaa sinne muita terveyspalveluita sekä esimerkiksi viheraluetta.

Alueelle aiotaan rakentaa myös ikäihmisille suunnattua asumista.

Kainuun hyvinvointialue kilpailutti jo aiemmin uuden hyvinvointikeskuksen rakentamista, mutta hinta nousi liian korkeaksi. Nyt rakentamisesta vastaa Kuhmon kaupunki, jolta hyvinvointialue vuokraa tarvittavat tilat.

Vanhasta terveysasemasta luovutaan, koska tilat ovat huonossa kunnossa. Osa tiloista on ollut käyttökiellossa ja osa työntekijöistä on joutunut työskentelemään pitkään etänä.

Vastaanottoa on pidetty esimerkiksi Kuhmon kaupungintalolla toimistohuoneissa.

Lue lisää Kainuun uutisia Yle Uutisten netissä.