Viikonloppuna Seinäjoella järjestetty taidetapahtuma Aalto Aesthetics teki uuden kävijäennätyksensä. Tapahtuma houkutteli paikalle 11 000 valotaiteen ystävää.
Aalto-keskuksen ympäristössä järjestetty tapahtuma oli kaksipäiväinen viime vuotiseen tapaan. Viime vuonna tapahtumassa oli 10 000 kävijää.
Järjestäjät pohtivat Aalto Aestheticsin kasvattamista jatkossa kolme- tai nelipäiväiseksi. Tapahtuman jatko riippuu kuitenkin rahoituksesta. Aiemmin kaupungin rahoituksella järjestetty tapahtuma saatiin nyt toteutettua alueen parinkymmenen yritysten ja muutaman avustuksen turvin.
Tapahtuma järjestettiin sisä- ja ulkotiloissa. Se oli yleisölle ilmainen. Aalto Aesthetics kerää parhaillaan palautetta tapahtumavierailta.