Harri Heliövaara ja Henry Patten ovat edenneet Pariisin Masters-turnauksen välieriin.
Suomalais-brittiläinen pari voitti perjantaina turnauksen puolivälierässä itävaltalais-yhdysvaltalaisen Alexander Erlerin ja Robert Gallowayn luvuin 4–6, 7–6, 10–6.
Heliövaara ja Patten on sijoitettu turnauksessa kolmanneksi. He kohtaavat välierässä ranskalaiset Quentin Halysin ja Pierre-Hugues Herbertin.
Heliövaara oli ottelun jälkeen tyytyväinen voittoon, vaikka kentällä ei miehen mukaan ollut kovin mukavaa. Hän sanoi, että he aloittivat ottelun hyvin, mutta sitten molemmille tuli heikompia hetkiä.
– Haettiin vähän pelillisesti ja henkisesti oikeanlaista olotilaa kentällä, Heliövaara sanoi Yle Urheilun haastattelussa.
Heliövaaran mukaan vastustaja pelasi hyvin hyökkäävää tennistä ja näytti tehneen läksynsä. He pelasivat itävaltalais-yhdysvaltalaista paria vastaan myös viime viikolla. Tuolloin voitto tuli Heliövaaran mukaan suhteellisen helposti.
Heliövaara oli tyytyväinen kaksikon pelaamiseen tänään etenkin tie-breikeissä.
– Jotenkin me kaivettiin voitto. Siitä pitää olla sairaan ylpeä. Toiseen erään ei suostuttu syötöissä varmisteluun, vaikka vastustaja oli yhden pelin päästä voitosta.
Heliövaaran ja Pattenin kausi huipentuu kahden viikon päästä alkavaan ATP Finals -turnaukseen Torinossa.