Sveitsi kiusasi Naisleijonia koko ottelun ajan Ruotsin EHT-turnauksessa Ängelholmissa. Suomi hallitsi ottelua, mutta voitti Sveitsin vain niukasti 2–1.
Suomi painosti koko ensimmäisen erän ja sillä oli useita maalintekopaikkoja, mutta 32 laukausta ottelussa torjunut Sveitsin maalivahti Chiara Pfosi piti maalinsa puhtaana. Pfosi teki tyhjäksi Elisa Holopaisen toisen erän loistavan maalintekopaikankin hyvällä mailapelillään.
Suomi sai lopulta maalihanat auki, kun Viivi Vainikka teki ensin hyvää maskia maalin edessä Sanni Rantalan vedolle ja seurasi tilanteen loppuun. Pfosi oli torjua tämänkin tilanteen, mutta Vainikka runnoi irtokiekon maaliin ajassa 29.13.
Aivan erän viime sekunneilla Suomi oli lähellä toista osumaa, kun 31-vuotiaana maajoukkuedebyyttinsä tehnyt Maija Otamo kilautti kiekon tolppaan.
Myös kolmannessa erässä Suomi hallitsi, mutta peli ei ollut yhtenäistä ja pelaajat tekivät paljon virheitä. Yksi tällainen tuli viidennellä minuutilla, kun Sveitsi pääsi 2–0-hyökkäykseen. Lisette Täks horjahti alimpana pelaajana pahaan paikkaan, ja Luisa Waser sekä Naemi Herzig pääsivät Täksistä ohi. Waserin poikittaissyöttö maalin edessä löysi Herzigin ja Anni Keisala Suomen maalilla oli voimaton.
Sveitsin ilo kesti vain vähän aikaa, tarkkaan ottaen runsaat kolme minuuttia, sillä Suomi pääsi pian kahden pelaajan ylivoimalle. Suomen ykköskentällinen myllytti ja Michelle Karvinen löysi Susanna Tapanin maalin edestä. Tapanin tarkka laukaus upposi yläkulmaan.
Sveitsi haki tasoitusta ilman maalivahtia, ja Jenni Hiirikoski oli lähellä juhlistaa paluutaan maajoukkueeseen maalilla. Hänen vetonsa meni kuitenkin niukasti ohi tyhjän maalin. Hiirikoskelle, 38, tehtiin kesällä sydänoperaatio ja maajoukkueen pitkäaikainen kapteeni joutui terveysongelmien takia jättämään kevään MM-kisatkin väliin.
Naisleijonat pelaa turnauksessa vielä Tšekkiä ja Ruotsia vastaan.