Otto Virtanen voitti viidennellä ottelupallolla – kohtaa seuraavaksi Emil Ruusuvuoren

Otto Virtanen hukkasi neljä ottelupalloa, mutta käytti viidennen hyväkseen Helsingin tenniksen ATP-haastajakiertueen turnauksessa.

Otto Virtanen tuulettaa voittoaan.
Otto Virtanen jatkaa toiselle kierrokselle Helsingin ATP-haastajakiertueella. Kuva: Roni Rekomaa/Lehtikuva
  • STT Urheilu

Otto Virtanen voitti keskiviikkona Helsingissä tenniksen ATP-haastajakiertueen turnauksen kaksinpelin avauskierroksella belgialaisen Gauthier Onclinin lukemin 6–1, 7–6 (8–6).

Turnauksessa nähdään torstaina suomalaiskohtaaminen, sillä kuudenneksi sijoitettu Virtanen pelaa Emil Ruusuvuorta vastaan.

– Siistiä pelata. Kun on kotiturnaus, kaikki olisivat varmaan toivoneet, että ottelumme olisi vähän pidemmällä, mutta ainakin suomalainen menee jatkoon, Virtanen sanoi kenttähaastattelussa viitaten kaksikon otteluun jo toisella kierroksella.

Maailmanlistalla sijalla 141 oleva Virtanen jyräsi keskiviikkona avauserän voittoon noin puolessa tunnissa. Toinen erä oli huomattavasti tasaisempi, mutta maailmanlistalla sijalla 217 majaileva Onclin taipui lopulta myös siinä.

Kaksinpelin toisella kierroksella on suomalaisista mukana myös Eero Vasa.