Suomen naisten maajoukkue ei ole hävinnyt vielä kertaakaan Tero Lehterän päävalmentaja-aikana.
Ruotsin EHT-turnauksen päätösottelussa Ängelholmissa kotijoukkue Ruotsi pakotti Suomen jatkoajalle, mutta Elisa Holopaisen maali toi Naisleijonille 2–1-voiton sekä turnauksen ykkössijan.
Suomella oli heti ensimmäisen erän alussa hyvä maalintekopaikka, mutta vaikka Susanna Tapani, Michelle Karvinen ja Elisa Holopainen pääsivät jokainen yrittämään, ei kiekkoa saatu maaliin.
Myös Ruotsi oli lähellä maalia, mutta joukkueella oli epäonnea tyhjän maalin edessä: Sara Hjalmarsson laukoi Lina Ljungblomia päin. Erän lopussa Ruotsi sai vielä kiekon maaliin, mutta erotuomarit hylkäsivät maalin videotarkastuksen jälkeen.
Toisessa erässä Ruotsi hallitsi ja ajassa 27.44 Mira Hallin pääsi iskemään turnauksen toisen maalinsa, kun Suomen puolustus teki merkkausvirheitä. Ruotsin iloa kesti kuitenkin vain viisi minuuttia, sillä Auroraliigassa peräti 45 tehopistettä viimeistellyt Emma Nuutinen onnistui. Ronja Savolainen teki tilaa ja Viivi Vainikka liikkuvaa maskia, ja Nuutinen pääsi hakemaan hyvän vetopaikan.
Kolmannessa erässä Suomi pystyi myllyttämään ajoittain kunnolla ja sille tarjottiin maalipaikkoja, mutta Ebba Svensson Träff Ruotsin maalilla oli ohittamaton. Svensson Träff torjui erässä peräti 13 kertaa, kun Sanni Ahola joutui torjumaan vain kahdesti.
Jatkoaikaa oli ehtinyt kulua vain 52 sekuntia, kun Sanni Vanhanen karvasi tehokkaasti Ruotsin hyökkäysalueella. Elisa Holopainen kävi hakemassa kiekon, ajoi röyhkeästi maalin eteen ja veti komean vedon maalin yläkulmaan. Maali oli Holopaisen ensimmäinen tässä turnauksessa.