Kolmen vuoden takainen tenniksen maailmanlistan kakkospelaaja Ons Jabeur kertoi Instagramissa, että hän odottaa ensimmäistä lastaan. Jabeurin mukaan poikavauvan odotetaan syntyvän huhtikuussa.
Tunisialaispelaaja kertoi heinäkuussa pitävänsä taukoa tenniksestä, sillä hän oli kärsinyt kahden vuoden ajan erilaisista vammoista. Hän sanoi haluavansa taukoa myös henkisen hyvinvointinsa takia ja on kertonut avoimesti masennuksestaan ja uupumuksestaan. Julkaisussaan Jabeur kirjoitti, että taukoa tulee nyt vähän enemmän.
– Pidin pienen tauon, jotta voisin nollata ja ladata akkuja... Kävi ilmi, että olemme suunnitelleet kaikkien aikojen suloisinta paluuta, Jabeur kirjoitti.
– Kenttä saa odottaa vielä vähän, koska pian... toivotamme tervetulleeksi pienimmän tiimikaverimme. Poikavauva liittyy tiimiin huhtikuussa.
Ilmoitus on poikinut onnitteluja lukuisilta entisiltä ja nykyisiltä kärkipelaajilta, kuten Iga Swiatekilta, Jelena Rybakinalta, Naomi Osakalta, Caroline Wozniakilta ja Garbine Muguruzalta.
Instagram-videollaan Jabeur, 31, ja hänen miehensä, miekkailija Karim Kamoun esittelevät pientä tennismailaa ja Wimbledon-merkkistä vauvan bodya. Jabeur on pelannut kaksi kertaa Wimbledonin loppuottelussa, mutta hävinnyt molemmat. Wimbledonin lisäksi hän on pelannut Yhdysvaltojen avoimen tennisturnauksen loppuottelussa.
Jabeur on WTA-historian korkeimmalle sijoittunut arabialainen tai afrikkalainen pelaaja. Hän on tauostaan huolimatta yhä WTA-rankingissa sijalla 79.