Asuntomessut Oulussa 2025 -tapahtuman loppuraportin ja kävijätutkimuksen mukaan messutapahtuma saavutti monta tavoitetta, vaikka kävijämäärä jäi odotettua pienemmäksi.
Kävijöitä messuilla heinä-elokuussa oli noin 66 000 ja se työllisti noin 2 200 ihmistä erilaisiin tehtäviin, kerrotaan tiedotteessa.
Asuntomessutapahtuma houkutteli kaupunkiin varsinkin kauempaa saapuneita matkailijoita. Kävijätutkimuksen mukaan yli puolet messuilla käyneistä tuli muualta kuin Oulusta.
Tutkimuksesta selviää, että messukävijät jättivät Oulun talousalueelle noin 7,65 miljoonaa euroa erityisesti majoitus-, ravintola- ja kauppapalveluihin. Yli puolet messuilla käyneistä vieraili messujen lisäksi myös muualla kaupungissa, esimerkiksi 40 prosenttia kertoi käyneensä Oulun keskustassa.