Kallan ympäristöterveys kehottaa Monäs Norra Vattenandelslagin asiakkaita keittämään edelleen kaiken juoma- ja ruoanlaittoveden suolistobakteerien vuoksi. Keittoaika on viisi minuuttia.
Vedessä on havaittu koliformisia bakteereita, ja sen laatu on ollut jo pitkään huono. Keittokehotus on ollut voimassa jo lokakuun lopusta lähtien.
Vesiyhtiö jatkaa tarvittavia toimenpiteitä vesilaitoksessa. Kallan Ympäristöterveys ottaa uudet näytteet vedestä ensi maanantaina (24.11.).