Salibandyn MM-kisat käynnistyivät – Suomi–Ruotsi 3–3
Salibandyn naisten MM-kisat pelataan 6.–14. joulukuuta Brnossa ja Ostravassa Tšekissä. B-lohkossa pelaava Suomi kohtasi lauantain avausottelussaan Ruotsin.
Ottelu päättyi 3–3-tasapeliin.
Suomi siirtyi toisessa erässä kahden maalin tappioasemasta 3–2-johtoon, kun Suvi Hämäläinen, Milla Nordlund ja Meri-Helmi Höynälä onnistuivat maalinteossa. Ruotsin Ellen Lundin nosti keltapaidat erän lopussa vielä tasoihin. Kolmas erä pelattiin maaleitta.
Suomi kohtaa sunnuntaina Slovakian ja maanantaina Puolan. Brnon alkulohkovaiheen jälkeen turnaus jatkuu pudotuspeleillä Ostravassa.
Suomen salibandynaiset ovat voittaneet maailmanmestaruuden viimeksi vuonna 2001. Sen jälkeen Suomelle on tullut kahdeksan MM-hopeaa ja kaksi MM-pronssia.
Kaksi vuotta sitten Suomi hävisi Ruotsille MM-finaalin 4–6. Ruotsi jahtaa kymmenettä peräkkäistä mestaruuttaan.