Vuosi 2025 oli Wasalinelle hyvä vuosi. Matkustajaliikenteen kasvu oli 2,6 prosenttia ja matkustajamäärä nousi 259 769:ään, vaikka laiva oli telakalla joulukuun viimeisen viikon.
Rahtipuolella volyymit laskivat hieman pääasiassa suhdannetilanteen vuoksi, kun alueen suuret rakennushankkeet jäivät toteutumatta. Rahtipuolen laskuun vaikuttivat myös paperin tuonnin ja viennin väheneminen sekä Northvoltin konkurssi. Kaikesta huolimatta Wasalinen rahti kasvatti markkinaosuuttaan. Liikevaihto kasvoi 2,7 prosenttia ja oli 28,8 miljoonaa euroa.
Vuoden 2025 aikana Wasalinen päästöt vähenivät 85,3 prosenttia, mikä johtui pääasiassa siitä, että yhtiö siirtyi elokuussa käyttämään biokaasua.
– Taantumasta huolimatta näemme matkustajamäärien kasvavan. Meillä on uusia kohderyhmiä Keski-Euroopasta, jotka ovat kiinnostuneita talviristeilyistä Merenkurkussa, kun he saavat kokea laivan ajamassa jäissä. Kyseessä ovat pääasiassa saksalaiset turistiryhmät, mutta tänä vuonna meillä on myös varauksia muista Euroopan maista, toimitusjohtaja Peter Ståhlberg sanoo yhtiön tiedotteessa.
Rahtipuolella konttikuljetuksissa nähdään potentiaalia vuodelle 2026.
Aurora Botnia palasi telakalta tammikuussa: alukselle asennettiin uudet 12,6 megawattitunnin akut. Kaikki viisivuotistarkastukset hyväksyttiin moitteetta.