Lisää sotilasliitto Naton joukkoja saapuu Grönlantiin lähipäivien aikana, kertoo Grönlannin varapääministeri Mute Egede. Hän kommentoi asiaa lehdistötilaisuudessa sen jälkeen, kun Grönlannin ja Tanskan ulkoministerit olivat tavanneet Yhdysvaltain edustajia Valkoisessa talossa keskiviikkona.
– Grönlantiin odotetaan lisää Naton jäsenmaiden sotilaita tästä päivästä lähtien sekä myös lähipäivinä. Odotettavissa on, että paikalle saapuu enemmän sotilaslentoja sekä sota-aluksia, Egede sanoi.
Hän lisäsi, että paikalle odotettavat joukot osallistuvat harjoituksiin.
Ranska, Saksa, Norja sekä Ruotsi kertoivat aiemmin osallistuvansa Grönlannissa sotaharjoitukseen, jonka Tanska järjestää.
Lähde: Reuters