Osa artikkelin sisällöstä ei ole välttämättä saavutettavissa esimerkiksi ruudunlukuohjelmalla.
Hiihdon maailmancupissa Oberhofissa Krista Pärmäkoski oli sunnuntaina paras suomalaisnainen, mutta hänkin oli vasta 29:s perinteisellä hiihtotavalla käydyssä 10 kilometrin kilpailussa.
Pärmäkosken ero kilpailun voittaneeseen Ruotsin Moa Ilariin venyi yhteen minuuttiin ja 16,1 sekuntiin.
Ilar otti tiukan voiton 0,7 sekunnin erolla Itävallan Teresa Stadloberiin.
– Tämä oli hyvä hiihto. Tunne oli hyvä. Varmaan kuntotaso on sitten tuo, Pärmäkoski myönsi raadollisesti tilanteensa Viaplayn haastattelussa.
Pärmäkoski kertoi taktiikakseen aloittaa rauhassa ja lähteä sitten hiihtää kovempaa, kun aiemmin miesten kisassa oli nähty hyytymisiä.
Pärmäkoski avasi myös paljonkuvaavasti tilannettaan kohti muutaman viikon päästä häämöttäviä olympialaisia. Hän on sairastellut kauden mittaan. Kausi on ollut vaikea.
– Tämä oli toinen terveenä hiihdetty maailmancupin kisa tällä kaudella. Rukalla oli viimeksi. Varmaan vaatii tehoja ja muutenkin harjoittelua. Viimeinen kuukausi on ollut rikkonaista harjoittelua.
Pärmäkoski myönsi myös, että aikaa olympialaisiin ei ole ihan hirveästi.
– Tunne oli nyt kropassa hyvä. Hiihto tuntui kilvanhiihdolta. Toki kisoja on ollut vähän.
Lopuksi hän tiivisti tilanteensa vielä yhteen virkkeeseen.
– Jos tunne on tuo, toivoisi tuloksen olevan parempi.
Pärmäkoski kertoi jo etukäteen Viaplaylla, että sunnuntain kisa määrittää seuraavia askeleita ennen olympialaisia. Hän ei kuitenkaan tuoreeltaan kisan jälkeen lähtenyt spekuloimaan asiaa.
– Pitää varmasti jutella valmennuksen kanssa. Sen jälkeen tiedän.