Poliisi käytti ampuma-asetta ja etälamautinta Jyväskylässä tänään sunnuntaina, kertoo Sisä-Suomen poliisilaitos.
Se sai ilmoituksen hieman ennen iltakahdeksaa tehtävästä Helokantiellä. Siellä oli nähty miehen jahtaavan naista puukko kädessä. Pian hätäkeskukseen tuli lisää ilmoituksia: Keltinmäentien Salessa oli nähty uhkaavasti käyttäytynyt mies, jolla oli puukko.
Mies ei totellut poliisin käskyjä, joten poliisi ampui ja käytti etälamautinta. Mies vietiin sairaalaan.
Poliisin aseenkäytön osalta tiedotusvastuu on syyttäjällä, joka vastaa tutkinnasta.