Viikonlopun Salpausselän kisat onnistuivat kasvattamaan kävijämäärää viime vuodesta. Koko viikonlopun kävijämäärä kohosi 69 000 ihmiseen, kun vuosi sitten Salppurilla kävi 57 000 kisavierasta. Kisajärjestäjän tavoitteena oli kasvattaa kävijämäärää hieman viime vuodesta, joten tavoite ylittyi selvästi. Eniten kävijöitä oli perinteiseen tapaan lauantaina, lähes 30 000.
Kisatunnelma oli lauantaina korkealla. Katsomoihin virtasi hyväntuulista kansaa tasaisena virtana.
Väkeä urheilukeskukseen ja kisamaastoihin veti etenkin aurinkoinen ja lämmin kevätsää, sekä suomalaisurheilijoiden hyvät kisasuoritukset.