Maustetyttöjen Kaisa Karjalainen tajusi mokanneensa vasta, kun yleisö kuuli siitä: ”Saattoi se vähän hävettää”

Maustetyttöjen Kaisa Karjalainen valitti tuntemattomalle henkilölle bäkkärillä. Liian myöhään hän tajusi, kenelle oli oikeasti puhunut.

Maustetytöt-yhtye Anna ja Kaisa Karjalainen.
Kaisa Karjalainen (oik.) tajusi mokansa samalla, kun tieto paljastui yleisölle. Kuvassa myös Maustetytöt-yhtyeen toinen osapuoli Anna Karjalainen. Kuva: Bouari Mohamed Sharif El / Yle

Elämäni moka -sarjassa julkisuudesta tuttu henkilö paljastaa elämänsä noloimman kömmähdyksen. Tällä kertaa vuorossa on Maustetytöt-yhtyeen kosketinsoittaja, laulaja-lauluntekijä Kaisa Karjalainen.

”13 vuotta sitten olimme aikaisemmalla Kaneli-sisarusbändillämme esiintymässä Manamansalon Saaripäivillä Vaalassa. Ne olivat muusikko Kassu Halosen järjestämät kesäfestivaalit.

Taisi olla Halosen 60-vuotisjuhlavuosi. Kaikki artistit olivat opetelleet soittamaan yhden hänen kappaleistaan.

Esiinnyimme toisina. Ennen meitä esiintyi Olli Lindholm.

Jostain syystä Olli oli myöhässä, eikä tapahtuma päässyt alkamaan. Odottelimme bäkkärillä hermostuneina.

Sitten paikalle tuli tavallisen näköinen mies shortseissa ja lenkkareissa kysymään meiltä, että mitäs tytöt.

Olimme nokkavina, että ei tässä mitään. Vähän ärsyttää, kun Olli Lindholm on myöhässä. Emme tiedä, milloin pääsemme aloittamaan.

Mies lähti vähin äänin pois.

Jossain vaiheessa Olli saapui, ja festivaali pääsi alkamaan.

Esiintyessään Olli kertoi yleisölle, että takahuoneessa oli nokkavia tyttöjä, jotka sanoivat: ”vituttaa, kun se Olli Lindholm on myöhässä.”

Se oli ihan hyväntahtoista. Olli varmaan lähinnä naureskeli meille.

Kun pääsimme esiintymään, soittoaikaamme oli lyhennetty niin paljon, että emme ehtineet soittaa Rentun ruusua, jonka olimme opetelleet Kassu Halosta varten.

Mutta ei siinä mitään, oli ihan hauska juttu. Saattoi se vähän hävettää.

Tämä ei ollut ainoa kerta, kun jouduin noloon tilanteeseen, koska en tunnistanut ihmistä, jonka olin tavannut useasti.

Että en voi sanoa, että olisin tästä oppinut.

Toisaalta olen sinut sen kanssa, että en tunnista kaikkia kuuluisuuksia. Se on varmaan ihan inhimillistä.”

Maustetytöt eli Kaisa ja Anna Karjalainen vierailivat Puoli seitsemän -ohjelmassa 19. maaliskuuta:

Puoli seitsemän -ohjelman viikon parhaat palat nähdään aina perjantaisin Yle TV2:ssa ja Yle Areenassa.