Piskuisella Bodö/Glimtillä oli mahdollisuus tehdä historiaa jalkapallon Mestarien liigassa tiistai-iltana. Norjalaisjoukkue johti 3–0 neljännesvälierien 1. osaottelun jälkeen portugalilaista Sporting Lissabonia, mutta hävisi 2. osaottelun peräti 5–0 jatkoajan jälkeen. Näin Sporting eteni jatkoon yhteismaalein 5–3.
Romahdus oli lähestulkoon yhtä historiallinen kuin Bodö/Glimtin tuhkimotarina.
– Mestarien liigan sadulle raaka loppu, saksalaislehti Bild summasi tilanteen osuvasti.
– Arktisen Tuhkimon jääkenkä suli pois sateisena iltana Portugalissa, espanjalainen El Pais kirjoitti.
NRK muistutti, että puolivälieräpaikan lisäksi Bodö/Glimt menetti 147 miljoonaa Norjan kruunua (noin 13,3 miljoonaa euroa) tappion myötä.
– Emme uskaltaneet tarpeeksi, emmekä edes yrittäneet kunnolla. Siitä olen eniten pettynyt, joukkueen laitahyökkääjä Jens Petter Hauge totesi NRK:lle.
Joukkueen valmentaja Kjetil Knutsen totesi heti pelin jälkeen, että tilaisuus oli joukkueelle liian iso. Hän oli pahoillaan myös Jose Alvalade -stadionille matkustaneiden parin tuhannen kannattajan puolesta, jotka todistivat joukkueensa romahdusta vesisateessa.
– Meidän täytyy todella pyytää anteeksi jokaiselta, joka matkusti tänne nähdäkseen meidät, Knutsen totesi TV2:lle.
Vaikka norjalaisjoukkueen romahdus keräsikin kipakoita otsikoita, moni media muistutti Bodö/Glimtin tarunomaisesta kaudesta.
– Bodö/Glimtin Mestarien liigan taival on päättynyt… mutta mikä tarina! TNT Sports hehkutti.
– Bodö/Glimtin kausi oli poikkeuksellinen. He ansaitsevat kaiken mahdollisen tunnustuksen, mutta nyt on osoitettava kunnioitusta joukkueelle, joka pudotti heidät, Arsenal-legenda Thierry Henry totesi CBS:n lähetyksessä.
– Bodö/Glimtin unelmakausi Mestarien liigassa on ehkä ohi, mutta he poistuvat päät pystyssä, koska he ovat tehneet historiaa, BBC sanaili.
TV2 muistutti, että Bodö/Glimt vastasi Norjan maarankingpisteistä yli puolesta ja kausi on ollut norjalaiselle jalkapallolle toiseksi paras kausi Euroopan maarankingissa. Norja päätyi 14. sijalle, joka on kolme sijaa heikompi kuin sen viime kauden sijoitus. Suomi on tällä listalla sijalla 35.
Tämä sijoitus takaa Norjalle viisi paikkaa Euroopan liigoihin ensi kaudeksi. Kaksi näistä on Mestarien liigan karsintoihin.