Siinä missä tiistai-iltana PSG:n ja Bayern Münchenin välierässä mässäiltiin peräti yhdeksällä maalilla, ei keskiviikkona toisessa välieräparissa nähty kuin kaksi osumaa. Atlético Madrid ja Arsenal pelasivat 1–1-tasapelin, joten ensi viikon kohtaamiseen jäi suuret panokset.
Ottelu alkoi räväkästi Madridin Metropolitano-stadionilla, kun molemmat hakivat aktiivisesti avausmaalia. Peli rauhoittui tauon lähestyessä, mutta juuri tuolloin Atléticon toppari David Hancko mokasi. Hän juoksi päin Viktor Gyökeresiä rangaistusalueella, ja tästä tuomittiin rangaistuspotku. Ruotsalaispelaaja ei vedossaan epäonnistunut, vaan vei Arsenalin komealla kudilla 1–0-johtoon 44. minuutilla.
Arsenalin ilo jäi lyhyeksi, sillä kotijoukkueen Julián Alvarez tasoitti ottelun 56. minuutilla. Myös tämä maali syntyi rangaistuspotkusta, sillä tuomari katsoi pallon koskeneen Arsenalin puolustaja Ben Whiten käteen rangaistusalueella.
Atlético oli myös lähellä johto-osumaa 63. minuutilla, mutta Antoine Griezmannin veto osui ylärimaan. Sen sijaan Arsenal oli lähellä saada toisenkin rangaistuspotkun 78. minuutilla, kun Hancko kaatoi tällä kertaa Eberechi Ezen rangaistusalueella. Erotuomari Danny Makkelie kumosi kuitenkin tuomion videotarkistuksen jälkeen.
Atlético on edellisen kerran pelannut Mestarien liigan finaalissa vuonna 2016. Tuolloin se hävisi Real Madridille.
Toinen osaottelu pelataan ensi tiistaina Englannissa.