Jääkiekkoilija Petra Nieminen jättää Ruotsin SDHL:ssä pelaavan Luleå HF/MSSK:n kahdeksan kauden jälkeen. Nieminen kertoi asiasta Instagram-tilillään.
– Kahdeksan unohtumatonta vuotta, Nieminen kirjoitti ja kiitti ystäviään, valmentajia ja koko seuraorganisaatiota.
– Nyt on aika jollekin uudelle ja jännittävälle.
Urallaan kolme olympiapronssia, yhden MM-hopean ja neljä MM-pronssia saavuttanut Nieminen voitti Ruotsin vuosinaan viisi mestaruutta Luleå HF:n riveissä. Hänet on myös valittu SDHL:n arvokkaimmaksi pelaajaksi 2020.
Tällä kaudella Nieminen voitti runkosarjan pistepörssin. Hän on tehnyt Luleå HF/MSSK:n historiassa toiseksi eniten maaleja (191).
Ensi viikolla 27 vuotta täyttävä Nieminen kertoi marraskuussa The Hockey Newsille, että hän tähyää Pohjois-Amerikkaan ja ammattilaisliiga PWHL:ään tämän kauden jälkeen, kun hänen sopimuksensa Ruotsissa päättyy.
PWHL:n varaustilaisuus järjestetään tulevana kesänä.