Elinvoimakeskusten ja Keha -keskuksen yhteistoimintaneuvottelut alkoivat tällä viikolla.
Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö Jukon mukaan neuvotteluissa vähennetään yli 260 työpaikkaa.
Alun perin aikomuksena oli vähentää enintään 296 henkilötyövuotta. Jukon mukaan henkilöstöjärjestöt esittivät vaihtoehtona, että myös lomautuksia käsiteltäisiin osana virastojen yt-neuvotteluita.
Tähän ratkaisuun ei kuitenkaan päädytty.
Elinvoimakeskuksissa ja Keha -keskuksessa työskentelee yhteensä noin 2 600 työntekijää.
Neuvottelut koskevat työntekijöistä noin 2 100:aa.