Rico Salmela ajoi ulos ja keskeytti MotoGP-sarjan Moto3-luokan kilpailun sunnuntaina Ranskan Le Mansissa.
KTM-tallissa ajava Salmela lähti matkaan sijalta 23 ja teki huimaa nousua kohti kärkeä liukkaassa sadekelissä. 18-vuotias suomalainen nousi kierroksella kahdeksan jo yhdeksänneksi, mutta menetti pyöränsä hallinnan hakiessaan ohitusta ja kaatui dramaattisesti.
Suomalainen selvisi ilman pahempia vammoja, mutta hänen pyöränsä heitti villisti volttia ulosajon seurauksena ja hajosi ajokelvottomaksi.
Kisan voittoon ajoi Espanjan Maximo Quiles.
Salmela on MM-pistetaulukossa sijalla 14. Hänellä on kasassa 21 pistettä viiden kisaviikonlopun jälkeen. MM-sarjan kärkipaikkaa pitää hallussaan kaksi viimeistä kisaa voittanut Quiles 115 pisteellä.