Suomi voitti alle 19-vuotiaiden naisten salibandyn MM-kultaa

Ottelun ratkaisumaali syntyi jatkoajalla. Suomi kukisti finaalissa Ruotsin.

  • STT Urheilu

Suomi on voittanut salibandyn alle 19-vuotiaiden naisten maailmanmestaruuden. Italiassa pelatun MM-turnauksen finaalissa kukistui Ruotsi jatkoajalla 4–3.

Mestaruus on Suomen kolmas ikäluokassa. Edelliset mestaruudet ovat vuosilta 2012 ja 2021.

Suomi johti ottelua kahden erän jälkeen 2–1, mutta kolmannessa erässä Ruotsi meni 3–2-johtoon. Vilja Kuutniemi tasoitti varsinaisen peliajan viimeisellä minuutilla, ja jatkoajan kuudennella minuutilla Suomen kapteeni Jenna Potinoja viimeisteli mestaruuden ratkaisseen maalin.

Pronssimitalin kisoissa otti Tšekki, joka löi aiemmin sunnuntaina Sveitsin rangaistuslaukauskilpailussa 6–5.