Susijengin avainpelaajan Mikael Jantusen edustama Fenerbahce voitti vieraissa Besiktasin koripallon Turkin liigan 3. finaalissa 82–71 ja siirtyi loppuotteluissa johtoon voitoin 2–1.
Mestaruuteen tarvitaan kolme voittoa. Fenerbahce voi voittaa liigapokaalin jo perjantaina.
Fenerbahcella on kaikkiaan 15 Turkin koripallomestaruutta ja se on voittanut kaksi viimeisintä kultaa. Fenerbahce voitti 10. cup-mestaruuden helmikuussa 2026, kun se voitti finaalissa Besiktasin 91–74.
Jantunen heitti vajaassa 14 minuutissa viisi pistettä, otti neljä levypalloa ja antoi kaksi koriinjohtanutta syöttöä.
Voittajien parhaat olivat 35-vuotias Nicolo Melli (17/13) sekä takamieskaksikko Devon Hall (15/6/4s) ja Talen Horton-Tucker (13/7).
Yhdysvaltalaisvahvistukset Anthony Brown ja Devon Dotson heittivät kumpikin 22 pistettä Besiktasille.
Besiktas voitti ensimmäisen finaalin, mutta joukkueen avauskokoonpanon takamies Jonah Mathewsin vakava loukkaantuminen joukkueiden toisessa kohtaamisessa käänsi finaalisarjan kulun.
Keskiviikon ottelun jälkeen kolme Fenerbahcen pelaajaa, myös Jantunen, halasi kentän laidalla akillesjänneoperaatioon joutuvaa Mathewsia.