Poliisi selvitti kahta asehavaintoa Helsingissä

Poliisi sai torstai-iltana kaksi erillistä ilmoitusta mahdollisesti aseistautuneista henkilöistä Helsingissä.

Poliisilla oli kaksi aseisiin liittyvää tehtävää Helsingissä torstaaina.

Hätäkeskukseen tuli ilmoitus aseistautuneesta henkilöstä Laajasalon Otonkujalla iltapäivällä viiden aikaan.

Poliisin tiedotteen mukaan useita partioita saapui paikalle, mutta ilmoitukseen sopivaa henkilöä ei havaittu. Tilanne oli rauhallinen poliisin mukaan ja operaatio oli ohi tunnissa.

Poliisi kirjasi ilmoituksen ampuma-aserikoksesta ja laittomasta uhkauksesta.

Itäkeskuksesta tuli puolestaan ilmoitus tappelusta ravintolassa Visbynkujalla puoli kuuden aikaan.

Yksi henkilö oli pahoinpidelty, ja epäilty oli poistunut paikalta ennen poliisin saapumista. Poliisi epäilee, että mahdollinen ase oli poistuneen henkilön hallussa. Asiaa tutkitaan pahoinpitelynä, törkeänä ampuma-aserikoksena ja laittomana uhkauksena.