Utah Jazzin suomalaistähti Lauri Markkanen on mukana Susijengin MM-karsintaryhmässä. Suomi kohtaa heinäkuun alussa Unkarin ja Ranskan.
Markkanen oli johdattamassa Susijengiä upeaan neljänteen sijaan viime vuoden EM-kisoissa. NBA-tähti oli innoissaan paluusta maajoukkueeseen.
– Viime kesä jätti nälkää. Mahtavaa tunne päästä jätkien kanssa takaisin, Markkanen kommentoi tiistain mediatilaisuudessa.
Unkari-ottelu pelataan Helsingissä 3. heinäkuuta. Markkanen odottaa EM-kisoista tuttua kotiyleisön huumaa.
– Onhan se hienoa pelata sellaisen yleisön edessä, joka kannustaa, meni hyvin tai huonosti.
Suomen paikka MM-jatkokarsinnoissa on jo varma, mutta heinäkuun ottelut ovat merkittäviä, sillä pistesaldo siirtyy jatkokarsintaan. MM-paikasta pelaaminen tuo Markkasen mukaan tahtoa suorittaa korkeimmalla tasolla.
– Arvokisoissa pelaaminen on aina erityinen tunne.
Markkasen edelliset NBA-ottelut ovat helmikuulta. Susijengin päävalmentaja Lassi Tuovi kehui jyväskyläläisen olevan kuitenkin kovassa kunnossa.
– Useampi treeni päivässä. Aika kiirettä pitänyt, mutta se on se, mitä tykkää tehdä, Markkanen itse kuvaili kesäänsä.