Noin yksi neljästä yhdysvaltalaisesta uskoo, että presidentti Donald Trumpin sota Iranin kanssa oli sen kustannusten arvoinen, uutistoimisto Reutersin Ipsoksella teettämä kysely osoittaa.
Puolet kyselyyn vastanneista sanoi, että konflikti ei ollut kustannustensa arvoinen ja loput olivat epävarmoja.
Lisäksi amerikkalaisten enemmistö suhtautuu epäilevästi Yhdysvaltain ja Iranin väliseen tulitaukoon.
63 prosenttia amerikkalaisista pitää epätodennäköisenä, että Trumpin allekirjoittama aiesopimus johtaa kestävään rauhaan maiden välillä.
Vain 18 prosenttia amerikkalaisista uskoi rauhan mahdollisuuteen.
Yhdysvaltalaiset eivät usko sodan myöskään lisänneen maansa arvovaltaa.
Vain 23 prosenttia amerikkalaisista ajattelee, että Yhdysvallat olisi vahvistunut suhteessa Iraniin sodan aikana. Noin 35 prosenttia ajattelee, että se on heikommassa asemassa.
Republikaanien usko Trumpiin oli kautta linjan vahvempi kuin demokraattien.
Trumpin kokonaiskannatusluku oli kuitenkin pudonnut 34 prosenttiin, eli se oli alhaisimmillaan ja samalla tasolla kuin huhtikuun kyselyssä.
Ipsos teki kyselyn torstain ja maanantain välillä. Siihen vastasi 1 262 yhdysvaltalaista aikuista, ja tuloksilla on 3 prosenttiyksikön virhemarginaali kumpaankin suuntaan.