KEHA-keskus irtisanoo 71

Irtisanomisista kaksi kohdentuu yleishallinnon tehtäviin ja 69 TEM-hallinnonalan tehtäviin.

Elinvoimakeskuksen kyltti virastotalon seinässä.
KEHA-keskuksen yhteistoimintaneuvottelut päättyivät. Neuvottelujen perusteella keskus irtisanoi 71. Kuva: Juuso Stoor / Yle

Työllisyys-, kehittämis- ja hallintokeskuksen (KEHA-keskuksen) yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Neuvotteluiden perusteella KEHA-keskus irtisanoo 71.

Irtisanomisista kaksi kohdentuu yleishallinnon tehtäviin ja 69 TEM-hallinnonalan tehtäviin, keskus kertoo tiedotteessaan.

KEHA-keskuksen mukaan sen toimintamenomäärärahat eivät riitä menojen kattamiseen enää vuonna 2027 nykyisellä kulurakenteella.

Yhteistoimintaneuvottelut on toteutettu kahdessa vaiheessa. Ensimmäisessä vaiheessa on käyty 21. huhtikuuta päättyneet kaikkien elinvoimakeskusten ja KEHA-keskuksen valtakunnalliset yhteistoimintaneuvottelut. Toisessa vaiheessa on käyty 17. kesäkuuta päättyneet virastokohtaiset yhteistoimintaneuvottelut KEHA-keskuksessa.

KEHA-keskus kertoo tukevansa irtisanottavia ja työyhteisöä muutoksessa.

KEHA-keskus on valtion asiantuntijavirasto, joka tukee työllisyyttä, kotoutumista, digitalisaatiota ja tiedolla johtamista. KEHA-keskus vastaa myös elinvoimakeskusten kehittämis- ja hallintopalveluista.