Oikeus määräsi Kylmäkosken vankilassa toista vankia puukottaneen miehen mielentila­tutkimukseen

Pirkanmaan käräjäoikeus vangitsi miehen tänään todennäköisin syin epäiltynä tapon yrityksestä.

Kylmäkosken vankilan julkisivu.
Kylmäkosken vankila on 113-paikkainen suljettu vankila miehille. Arkistokuva. Kuva: Matias Väänänen / Yle

Akaalla Kylmäkosken vankilassa toista vankia puukottanut mies on tänään keskiviikkona vangittu todennäköisin syin epäiltynä tapon yrityksestä.

Pirkanmaan käräjäoikeus määräsi 40-vuotiaan miehen samalla mielentilatutkimukseen.

Epäilty rikos tapahtui maanantaina aamupäivällä.

Ilmoituksen mukaan vanki oli kohdistanut toiseen vankiin fyysistä väkivaltaa teräaseella. Vankilan vartijat saivat tilanteen nopeasti hallintaan ja osalliset erotettua toisistaan.

Poliisi kertoi maanantaina, että se otti paikalta kiinni yhden henkilön, ja ensihoito kuljetti uhrin sairaalahoitoon. Uhri ei ollut hengenvaarassa.

Syyte tapon yrityksestä on nostettava viimeistään 29. syyskuuta.