Kansainvälisen olympiakomitean odotettiin päättävän tänään yhdistetyn olympiatulevaisuudesta. Lajin olympiastatus on puhuttanut jo vuosia, ja Milano-Cortinan kisoissa yhdistetty oli vain miesten kilpailuohjelmassa.
Norjan yleisradioyhtiö NRK kuitenkin uutisoi, että päätöstä lykätään heinäkuulle. Näin NRK:lle kertoi Kansainvälisen hiihtoliiton FIS:n yhdistetyn kilpailujohtaja Lasse Ottesen.
– Näen tilanteen positiivisena. Aivan rehellisesti, olemme tehneet työn, jonka KOK meiltä pyysi, ja erityisesti naisten yhdistetyn kehittämisen osalta, Ottesen kommentoi NRK:lle.
Norjan yhdistetyn lajijohtaja Ivar Stuanin mukaan olisi käsittämätöntä, jos yhdistetty jätettäisiin pois olympialaisten lajiohjelmasta.
– Olemme tehneet kaikkemme sekä kaupallisesti että urheilullisesti, Stuan kommentoi.